EGY FRISSÍTŐ MENTALITÁS
Az Asetek SimSports®-nál vezető szerepet szeretnénk betölteni mind a minőségben, mind a gondolkodásmódban. Forradalmasítani szeretnénk, ahogy megvásárolja, használja és frissíti szimulátor versenyfelszerelését. Az Asetek SimSports® választásával egy frissítési gondolkodásmódú termékplatformba fektet be.
Megközelítésünk az, hogy nem kötöttünk kompromisszumot a minőség terén, mert a megbízhatóság és a kiváló teljesítmény a teljes termékpalettánkon keresztül ugyanaz marad. Ugyanazokat a die-cast alumíniumokat, kiváló minőségű golyóscsapágyakat és állítócsavarokat használjuk, de az alacsonyabb ár elérésének módja az, hogy egyszerűsítettük néhány marási folyamatot és eltávolítottunk néhány funkciót. Például eltávolítottuk az RGB fényrudat, amely egy menő funkció, de a legtöbb ember számára nem növeli a teljesítményt.
Nemcsak a minőség és a teljesítmény kompromisszummentes fókusza forradalmi. Az Asetek SimSports® frissítési filozófiája is az. A La Prima™ termékeket egy platformként kell felfogni, ahol alacsonyabb áron lehet belépni, és a termékeket szakaszosan lehet frissíteni, amint megengedheti magának, vagy ahogy halad és fejlődik versenyzőként. Ez jobb önnek, jobb nekünk, de legfontosabb, hogy jobb a környezetnek, mert nem dobja ki a többi megvásárolt dolgot. Újra felhasználhatja mindazt, amit már megvásárolt, és lehetőséget kap arra, hogy frissítse a kívánt termékekre. A frissítéshez egyszerűen megvásárolja a kívánt frissítő készletet, és csak a frissítő készletért fizet.
Frissítő Készletek
La Prima™ B&T to Forte® B&T LED & Gázpedál frissítő készlet.
La Prima™ B&T/ Forte® B&T to Invicta™ B&T T.H.O.R.P.™ henger frissítő készlet.
La Prima™ Kuplung to Invicta™ Kuplung frissítő készlet.
HOGYAN MŰKÖDIK A T.H.O.R.P. RENDSZER?
A T.H.O.R.P. rendszer a legvalósághűbb fékrendszer, amit valaha készítettek szimulátor versenyzéshez. Bármely versenyautóban a fékpedál mindig kemény. A kemény fékpedál gyorsabb (később fékezhet), és szükséges a megfelelő trail braking (kanyarfék) és izommemória használatához, ahogy később kifejtjük. Egy versenyautó fékrendszere két szakaszra osztható:
A „puha szakasz”: Amikor nyomást gyakorol a pedálra, az 10-20 mm-t mozog (a pedállemez mérve), miközben nyomást épít fel, amíg a féknyereg dugattyúi elérik és nyomják a fékbetéteket a féktárcsára, és kompenzálják az összes mechanikai alkatrész kis játékát a pedálrendszerben, amely szükséges ahhoz, hogy ne szoruljanak meg.
A „kemény szakasz”: Amikor hidraulikus nyomás épül fel, a fékbetétek erősen nyomják a tárcsákat, és minden mechanikai játék kompenzálódik. Ebben a szakaszban a lába alapvetően egy falhoz nyomódik, mert az izmai közvetlenül a hidraulikus erők ellen dolgoznak (a fékfolyadék). Mivel a folyadék nem tömöríthető, a pedál keménynek fog tűnni. Amikor egy versenyautó pilótája „hosszú” vagy „puha” pedálra panaszkodik, az általában azért van, mert levegő van a rendszerben, és mivel a levegő tömöríthető, a pedál puha és hosszú lesz. A szerelők ezután kinyomják a levegőt a fékekből, ami azt jelenti, hogy csak folyadék marad a rendszerben, és a pedál ismét kemény lesz a „puha szakasz” áthaladása után.
Az Invicta™ pedálok tervezése során arra törekedtünk, hogy tökéletes versenyautó érzést utánozzunk a T.H.O.R.P. fékhengerrel:
A „puha szakasz”: Mivel nincs féktárcsa féknyereg és fékbetét egy szimulátorban, rabszolgahengert készítettünk ennek utánzására. A rabszolgahenger egy elasztomert nyom össze, és mint egy valódi versenyautóban, lehetővé teszi a pedállemez maximum 20-25 mm-es mozgását. Amikor a teljes pedálút elérkezik, a rabszolgahenger mechanikus ütközésbe ütközik, mint egy valódi versenyautóban. Különböző elasztomereket biztosítunk a „puha szakasz” különböző érzéseinek utánzására, de a különböző elasztomerek nem változtatják meg a pedál útját, csak azt, hogy mennyi erő szükséges a pedál teljes lenyomásához és a „kemény szakasz” eléréséhez.
A „kemény szakasz”: Amikor a rabszolgahenger mechanikusan rögzített, pontosan ugyanaz az érzés, mint egy versenyautóban, amikor a fékbetétek teljesen megnyomják a féktárcsát, és az izmai közvetlenül a hidraulikus erők ellen dolgoznak. Ez nem szimulált, ez pontosan ugyanaz az érzés, mint egy versenyautóban, és a pedált akár 100 bar hidraulikus nyomásig is nyomhatja, ami 185 kg nyomásnak felel meg a pedállemezen – ugyanaz, mint egy valódi F1 autóban!
A T.H.O.R.P. rendszer előnye a mechanikus fékrendszerekkel szemben az, hogy a 2 szakaszos rendszer lehetővé teszi a nyomás kalibrálását és mérését bar-ban. A legtöbb mechanikus fék az elasztomerekre és egy terhelésérzékelőre támaszkodik, hogy versenyautó érzést nyújtson. Ez soha nem lesz ugyanaz, mert ez nem ugyanaz! Egy terhelésérzékelő rendszer szimuláció, és legjobb esetben is egy mechanikus ütközőt építhet a „kemény szakasz” utánzására, de a T.H.O.R.P. rendszerrel ellentétben a szimulátorban lévő nyomásértékek is megállnak abban a pontban, mert a terhelésérzékelő leáll a fizikai elhajlásnál. Elhajlás nélkül nem fog mérni. A T.H.O.R.P. rendszerben a nyomásértékek folytatódnak, annak ellenére, hogy a rabszolgahenger elérte a mechanikai ütközést (a „puha szakasz” után). Ez az Asetek Invicta T.H.O.R.P. hidraulikus különbség!
Lehet, hogy meglepődik, de ahogy fentebb leírtuk, egy kemény fékpedál segít gyorsabban körbejárni a pályán. Mindez az izommemóriával és a hatékony trail braking technikával kapcsolatos. Egy kemény fékpedál lehetővé teszi az izommemória tökéletesítését. Az izommemória az, hogy az alacsonyi tudatosság az izmainak csak a megfelelő nyomást adja, így az elméje fontosabb dolgokra koncentrálhat, például a forgalom figyelésére vagy a csúcspontok eltalálására. Az izommemória rendszere nem arra van tervezve, hogy emlékezzen egy pozícióra. Próbálja meg felemelni a kezét csukott szemmel és elérni ugyanazt a pontot 0,5 mm pontossággal tízszer egymás után, és megérti. Az izommemória azonban rendkívül pontosan emlékezhet egy nyomásra, ami azt jelenti, hogy körbejárva a pályát az izommemória ugyanúgy tud fékezni újra és újra. Ezt nem lehet elérni egy puha pedállal – különösen, ha trail braking technikát alkalmaz.
Ezenkívül egy kemény fékpedál lehetővé teszi, hogy később fékezzen. Képzelje el, hogy van egy 50 mm-es (sok szimulátor versenyzőnél gyakori) fékpedálút, szemben egy szinte nulla úttal rendelkező fékpedállal. 300 km/h sebességgel halad egyenesben. A hosszú úttal rendelkező fékpedállal fizikailag talán 1/10 másodpercbe telik elérni a teljes fékerőt. A merev fékpedállal azonnal eléri a maximális fékerőt. Ha egy pályán három kemény fékezési zóna van, akkor minden körben 3/10 másodpercet veszít.
Az F1 vagy GT3 első 10 helyezettjét gyakran kevesebb mint 3/10 másodperc különbséggel döntik el. Az a következtetés, hogy az Asetek SimSports az Invicta pedálokat úgy fejlesztette ki, hogy valódi versenyautó érzetét adja. Miért? Mert ez a leggyorsabb, de lehet, hogy nem a legkényelmesebb. Az ön választása, hogy a leggyorsabb akar-e lenni, vagy egy puha és kényelmes fékpedált szeretne.
Az elasztomer mögött található két hüvelykanyarral állíthatja a rendszer előterhelését, szorosan utánozva a valódi autóban tapasztalt rést (a tárcsa és a fékbetét között). Ezt állíthatóvá tettük, hogy az érzés pont olyan legyen, mint amilyet szeret, és mint a kedvenc autója. A RaceHub használatával a fékpedál holtterét is beállíthatja. Ez lehetővé teszi, hogy a lábát a pedálon pihentesse anélkül, hogy bemeneti jeleket adna a játéknak.
MEGJEGYZÉS
Ha módosítani szeretné a pedálütközőket és ezáltal a pedálok szögét, ezt teljesen szerszámok nélkül megteheti. Szükség lesz a pedálok újrakalibrálására és a fékhenger eltávolítására a pedálkarról, valamint a rúd hosszának beállítására, hogy megakadályozza bármilyen előterhelés kialakulását a T.H.O.R.P. hidraulikus fékhengeren.